Het zit erop. Afgelopen september zaten we met zijn allen bij elkaar om een nieuw overkoepelend thema te bedenken voor dit studiejaar en voor het maken van daarbij passende strategische keuzes. Vervolgens werkten wij vier maanden lang met plezier, passie en af en toe een klein beetje stress aan de website en het magazine van De Ruis. Het harde werken werd beloond met veel nieuwe volgers. Dat is zeker een eindresultaat om trots op te zijn. Nu is het tijd om het stokje over te geven aan een gloednieuwe redactie. Blijf De Ruis vooral volgen. Vanaf februari kun je weer volop artikelen, video’s en fotoreportages verwachten. Wij hopen in ieder geval dat wij jou hebben kunnen vermaken en informeren met alle persoonlijke content.

Hoe hebben wij de afgelopen periode ervaren?

Rielinde: “Toen ik klein was riep ik altijd al: ‘Later ga ik magazines maken!’ Daarom vond ik deze P-taak erg leuk. Het maken van De Ruis was best zwaar, omdat het veel tijd kost. Daarnaast heb je waardering nodig van medestudenten om De Ruis te laten slagen. Ik denk dat we in het afgelopen half jaar meer waardering hebben gecreëerd onder de studenten en ik hoop dat iedereen het belang van het magazine inziet. Al met al ben ik blij met het eindresultaat!”

Lisanne: “Ik had het geluk om twee keer te mogen meedraaien in een redactie van De Ruis, zowel tijdens de minor Journalistieke producties als tijdens deze vierdejaars P-taak. En dat noem ik een ‘geluk’, want wat is het toch leuk om te doen! Met veel plezier kijk ik terug naar de afgelopen periode. Een periode waarin ik onder andere voor de tweede keer mijn favoriete rubriek (’24 uur met’) mocht uitwerken en een nieuwe rubriek introduceerde, bekend als de ‘100 seconden met’. Lekker persoonlijk. Precies wat De Ruis in dit studiejaar wil uitstralen. Ik ben tevreden met het eindresultaat, met name van het magazine, waarop wij veel positieve reacties ontvingen.”

Wendy: “Toen ik begon aan deze opleiding, had ik alleen maar ‘grafische vormgeving’ in mijn hoofd. Dit was de reden waarom ik deze opleiding had gekozen. Naar mate ik bezig was met de opleiding werd ik steeds meer geïnteresseerd in online marketing. Daarom vond ik het erg leuk om de online marketing voor De Ruis te mogen doen. Ik heb veel geleerd en we hebben er echt iets moois van kunnen maken. Ik ben erg blij met het eindresultaat en de nieuwe volgers die we hebben gekregen.”

Ilja: “Het ontwikkelen van een magazine kost veel tijd en inspanning, maar is naar mijn mening één van de leukste dingen die ik binnen de opleiding heb kunnen doen! We droegen een grote verantwoordelijkheid met ons mee, mede omdat het platform dichtbij de docenten en medestudenten staat. We gaven hen een hoofdrol in het project en een continue betrokkenheid bij de ontwikkeling. Hierdoor is De Ruis flink gegroeid in haar volgers. Iets om trots op te zijn!”

Rigtsje: “Ik heb het afgelopen semester erg veel geleerd. De totale productie van een magazine is iets wat ik heel graag wilde leren en ik was daarom erg blij dat ik tijdens deze p-taak de kans kreeg om dit te doen. Ik vond het leuk om in een gemengde groep, van verschillende afstudeerrichtingen, samen te werken. Iedereen kijkt weer op een andere manier tegen de dingen aan en iedereen heeft andere kennis. Op die manier leer je op alle gebieden – visueel, tekstueel en strategisch –  wel iets. Het was soms lastig om het platform van De Ruis en de productie van het magazine tegelijkertijd draaiende te houden. Daarnaast was het ook een leuke uitdaging om De Ruis bekender te maken binnen de opleiding, maar volgens mij is dit door middel van ons thema ‘persoonlijk’ wel gelukt. Ik ben super blij met het eindresultaat!”

Lisette: “Het werken aan het magazine van De Ruis gaf een goed beeld van hoe het achter de schermen gaat. Na veel te hebben geleerd ben ik super tevreden met het eindresultaat. Ook de online content bedenken en creëren is een leuk onderdeel van De Ruis. Het voelt fijn om dit door te kunnen geven aan de volgende groep! Hopelijk hebben zij net zo’n leerzame tijd als ik heb gehad.”

Renée: “Ik vond het superleuk dat we de nieuwe Ruis mochten invullen en opmaken zoals wij dat wilden. In de eerste paar weken kwamen we met duizenden creatieve ideeën, waarvan we uiteindelijk één tof concept hebben gemaakt. Daarna hebben we er met zijn allen voor gezorgd dat dit concept realiteit werd. Omdat ons team uit studenten met verschillende afstudeerrichtingen bestond, heb ik van iedereen wel iets kunnen leren. Ik ben trots op het eindresultaat. We hebben een nieuwe strategie bedacht waarbij we De Ruis persoonlijk uitdeelden aan communicatiestudenten en –docenten. Naar mijn mening was dit heel succesvol. Ik ben blij dat ik deel heb mogen uitmaken van dit leuke team!”

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.