Toen ik laatst deruis.nl aan het doorspitten was, merkte ik hoeveel aandacht online media krijgt op dit platform. Dit is natuurlijk totaal niet verassend. Maar hallo, mag ik even een momentje voor offline media?

Als je mijn vorige artikelen hebt gelezen, weet je waarschijnlijk wel hoeveel ik van social media houd. Ik zal dan ook nooit online media volledig de grond in boren. Dat betekent echter niet dat ik een offline-hater ben. Het tegendeel zelfs. Ik kan namelijk helemaal weg zwijmelen bij die prachtige foto’s die in de VOGUE staan.

Zelfs tijdschriften lezen, doen mensen tegenwoordig op hun iPad… Waarom moet zelfs het fysieke bladeren verloren gaan aan het digitale tijdperk? Niet te vergeten dat ook kranten volledig de ban onder de doen aan de online variant. Maar dat is toch ook veel gemakkelijker? Daar kan ik niet tegen in gaan. Tegenwoordig heb je met één druk op de knop alles binnen hand bereik. Alles moet zo gemakkelijk mogelijk.

Oh, niet alleen zo gemakkelijk mogelijk. Het liefst bepalen we ook nog zelf hoe, wanneer en wat. Kijken naar wat de tv op dat moment aanbiedt wordt dan ook nauwelijks nog gedaan. Netflix is onze grote liefde. Maar dat is toch ook veel gemakkelijker? Dit programma zorgt ervoor dat we de hele avond series kunnen kijken of juist een week niet. Oftewel, kijken wanneer het ons uitkomt.

Vaak zijn tv-reclames een grote bron van irritatie, waardoor we liever zelf bepalen wat we kijken. Maar ligt het aan mij of word ik online juist dood gegooid met reclames? Doe mij dan toch maar die prachtige reclamepagina’s van de VOGUE, waar ik bovendien zelf van kan bepalen of ik het wil bekijken of niet.

Toch wordt er niet online het meest geïnvesteerd in reclame, maar nog lekker in reclames op de ouderwetse tv, met maar liefst 54,2%. Op twee staat de radio met 11,5% en vervolgens dagbladen met 10,2%.

Meer over de mediabestedingen in 2016 vind je hier: http://www.nielsen.com/nl/nl/insights/reports/2017/share-internet-8-point-3-percent-total-gross-media-spending-in-2016.html
Wat ik dus vooral wil zeggen, blijf lekker online maar laat dit niet je creativiteit beperken. Offline blijft zoveel persoonlijker dan online. Doe eens gek, leg je laptop en telefoon aan de kant en pak een tijdschrift of krant. Want dat is bovendien waar het allemaal mee begon, niet waar? 😉

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.