Je opent de Instragram-app en scrolt door je tijdlijn heen. Op een gegeven moment stuit je op een foto van één van de bloggers in je lijst. Tijdens het bekijken van de foto blijft je aandacht gevestigd op haar sneakers. De blauwe sneakers staan erg leuk bij het witte jurkje wat ze draagt. Een perfecte outfit voor de zomer. Voor je het weet zit je op de verkopende website en heb je op bestellen geklikt.

Invloed
Dit is het werk van een influencer. LAB51 omschrijft een influencer als volgt: iemand wordt als influencer gezien wanneer hij of zij een bovengemiddelde invloed heeft op het (koop)gedrag van (andere) consumenten. Niet alleen bedrijven hebben hier baat bij. Influencers kunnen hiermee namelijk hun geld verdienen. Intermediair schrijft dat succesvolle influencers met een internationaal bereik per post ruim 10.000 euro kunnen verdienen. Veel grote bedrijven werken samen met influencers. Zo ook online mode platform Fashionchick.

Netwerk
‘Fashionchick lanceert Fashionchick Blogger Netwerk’ kopte Adformatie begin deze week. Het succesvolle tv-programma ‘Fashionchick: Elke dag een look’ op Net5 heeft geleid tot een influencers netwerk. Tien invloedrijke bloggers werken hieraan mee. Deze bloggers en Fashionchick hebben samen meer dan 760.000 volgers op Instagram. Hiermee speelt Fashionchick goed in op het feit dat modebloggers een unieke invloed hebben op het koopgedrag van vrouwen. Fashionchick is het grootste online mode platform van Nederland met 2,5 miljoen bezoekers per maand. De combinatie van tv, het online shopping platform en de bloggers zorgden voor een enorm bereik. Ten opzichte van een jaar eerder steeg het bereik namelijk met 227%.

Awards
De rol van een influencer kan zelfs bekroond worden met een award. Eind vorig jaar zijn de Elle Style Influencer Awards 2015 uitgereikt. NU.nl schreef dat Winonah de Jong en Doutzen Kroes vorig jaar hierbij het beste uit de bus kwamen. Volgens het blad Elle heeft Winonah stijl, lef en persoonlijkheid. Ze is dan ook online een inspiratiebron voor velen. Ook Doutzen is een grote inspiratiebron volgens Elle. Daarom is ze benoemd tot Most Influential Model Online. Yara Michels (Chapter Friday) ontving de beste prijs voor de meest invloedrijke blogger.

Instagram YM

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.