‘Bring the moanne tot libben, en diel it mei de minsken’. Dit waren de woorden waarmee Annemargre Beerda gister haar winnende presentatie afsloot. Samen met haar groep werkte ze afgelopen week voor inspirator De Moanne, één van de vijf opdrachtgevers, en won met hun PR-Idee de allereerste PR-Talentenprijs.

Maandag startte de projectweek van opleiding Communicatie van NHL Hogeschool. De eerste, tweede en vierdejaars studenten bundelden hun krachten en kennis en gingen vier volledige dagen aan de slag voor vijf verschillende culturele opdrachtgevers uit Friesland. Friesland Pop, De Moanne, Museum of Love, Huis voor Amateurkunst en en Meeuw legden de studenten een PR vraagstuk voor waar de studenten mee bezig konden. De projectweek werd gevuld met inspirerende pitchen van verschillende mensen uit de communicatie wereld voor ondersteuning van de opdracht.

Bloed, zweet en tranen ging er aan vooraf, maar uiteindelijk werden er meer dan vijftig pitches gepresenteerd. Vijf groepen gingen uiteindelijk door als winnaar van de opdrachtgever en streden donderdagavond in de Neushoorn om de felbegeerde PR-talentenprijs. De vakjury bestond uit De groep ontving een wisselbeker, een cheque voor een jaar lang Sliekerfilm en natuurlijk een jaarabonnement op cultureel opinieblad De Moanne. PR- Talentenprijs is een initiatief van de opleiding Communicatie en moet een jaarlijks evenement worden.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.