Rond deze tijd van het jaar begeef ik mij liever niet in het winkelcentrum op zaterdagmiddagen of koopavonden. Als ik echt iets nodig heb kies ik een rustiger moment of kijk ik op internet en ik blijk niet de enige te zijn. Want 3 op de 4 Nederlanders probeert de drukte te vermijden door online (een gedeelte van) de aankopen voor de feestdagen te doen.

De online omzet voor webwinkels zal in de weken rond Sinterklaas oplopen tot 25% meer dan de reguliere weekomzet. Dat is de verwachting van Thuiswinkel.org en PostNL. Wanneer gekeken wordt naar de aankopen voor 5 december en de kerstdagen merken we dat Sinterklaas traditioneel meer een cadeaufeest is. Er worden dan ook vaker producten voor dit festijn aangeschaft (38%) dan voor de kerst (24%). Wel hebben we meer geld over voor kerstaankopen dan voor de Sinterklaascadeaus. Dit kan echter ook liggen aan het feit dat we voor Sinterklaas vooral literatuur en speelgoed aanschaffen terwijl een mooie outfit en lekker eten en drinken typische producten zijn die passen bij de kerst. Het is nou eenmaal zo dat een feestjurk vaak duurder is dan een scheurkalender.

online-shopping-ecommerce-ss-1920

Onderweg naar je werk nog snel een verlanglijstje maken
Even naar cadeaus Googlen en je wensen op een rijtje zetten tijdens de reclame op tv, onderweg in de trein of tijdens het koken is heel normaal geworden. Op die momenten lezen we niet alleen reviews of bekijken we productvideo’s. In de laatste weken van het jaar doen we ook 40% van onze aankopen via een smartphone of tablet. Daarbij besteden we dit jaar waarschijnlijk het dubbele van wat we vorig jaar deden via deze apparaten.

Het geld voor de aankopen kunnen we natuurlijk gemakkelijk via iDeal af laten schrijven, maar speciaal voor de Sint heeft Bol.com nog een extra optie toegevoegd:

bol-com

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.